Köszöntő

Kedves Olvasóm!

Nagy szeretettel köszöntelek oldalamon. Már régen tervezem, hogy elkezdem a sütős - főzős blogot, de mindig volt valami, ami miatt nem tettem meg.....de most gyermekeim "segítségével"végre elkezdem.

A konyhai ténykedés nem fáradtság számomra, hanem igazi kikapcsolódás. Szívesen kísérletezek az új ízekkel, de a magyaros, házias ételek állnak a igazán közel a szívemhez.

Remélem tetszeni fognak a receptek, amelyek közül jó néhány igazi "családi kincs". Igyekszem minél több receptet közzétenni, hogy sokan találjatok kedvetekre süti-főzni valót.

Jó nézelődést kívánok!

Gizus :)

2017. december 28., csütörtök

Mantovai hústekercs

Igazi ünnepi étel a Mantovai hústekercs, amely családi ünnepekre, húsvétra, karácsonyra vagy éppen újévre remek választás. Én az idén karácsonyra készítettem el, de mivel sertéshúsból készül, az új évi menüben is helyet kaphat, ez a különleges, fűszeres túróval töltött karaj tekercs. A túró, a paradicsompüré és a pároláshoz használt fehérbor pikáns ízt ad az ételnek.
Minden vendégem, akit ezzel kínáltam, el volt varázsolva ettől az ételtől.
Amikor először főztem, a gyerekeim még középiskolások voltak és  a maradék 2 tekercsen rendesen összevesztek. A lányom nem volt nagyevő, de ez nagyon ízlett neki, és ahogy mesélte egész délelőtt az járt a fejében milyen finomság várja otthon. Kicsi fiam viszont mind a két darabot befalta, mielőtt a nővére haza érkezett volna.  Emiatt sokáig csak úgy emlegettük a "veszekedős hús". Ma már ilyesmi nem történik meg, de továbbra is nagy kedvence az egész családnak. Remélem nektek is ízlik majd.

 
Hozzávalók:
8 szelet karaj
8 szelet gépsonka
8 szelet sajt
10 dkg túró
2 db kockasajt
5 dkg vaj
2-3 evőkanál olaj
kis csokor petrezselyem
2 evőkanál paradicsompüré
fél leveskocka
2 dl száraz fehérbor
bors

 
A túrót összedolgozzuk a kockasajttal, az apróra vágott petrezselyemmel, borsozzuk és egy csipet sót is teszünk bele.
A hússzeleteket megklopfoljuk, sózzuk és borsozzuk. Mindegyik szeletre teszünk 1 szelet sonkát és sajtot, majd a közepébe 1-1 halom túrót.
Feltekerjük a húst és hústűvel összetűzzük. Egy nagyobb serpenyőben felhevítjük az olajat és a vajat és körbe sütjük benne a hústekercseket.
Amikor megpirult a hús külső része, felöntjük a fehérborral és jól összeforraljuk. Amikor már kezd elfőni a leve, hozzáadjuk a paradicsompürét, amellyel egy kicsit pirítjuk. Ekkor kevés vizet öntünk alá, és beletesszük a leveskockát. Fedő alatt puhára pároljuk benne a húst.

 
Én most tejszínes krumplival tálaltam, de krumplipürével, rizzsel is finom.
A tejszínes krumplihoz 2mm-es karikára vágjuk a megtisztított krumplit. Egy tűzálló edényt, vagy tepsit kikenünk vajjal, beletesszük a krumplit, ízesítjük sóval, borssal, kevés ételízesítővel és leöntjük annyi tejszínnel, amennyi éppen ellepi. A tetejére morzsolunk egy kevés vajat, fóliával letakarjuk és előmelegített sütőben puhára sütjük. Amikor már puha a krumpli és a tejszínt is beszívta, levesszük róla a fóliát, reszelt sajtot szórunk rá és megpirítjuk.

 

 
Sok évvel ezelőtt találtam rá erre a receptre Lajos Mari egyik szakácskönyvében. Én egy kicsit változtattam rajta, de az alapjai megmaradtak.




Nagyon jó étvágyat kívánok hozzá!
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése